Problemy w kontaktach szkolnych z rówieśnikami

Uczniowie posiadający zespół ADHD są kategoryzowani poprzez otoczenie jako wciąż przeszkadzające na lekcji i przysparzające kłopotów sobie, jak i rodzicom, oraz nauczycielom i kolegom, co prowadzi do negatywnych skutków w kontaktach z innymi dziećmi.

Rodzice nadpobudliwego dziecka bardzo często dowiadują się od nauczycieli, że ich pociecha mając napady złości bije i dokucza innym dzieciom. Dzieci z ADHD niechętnie wybierane są do wspólnych zabaw i gier klasowych, ponieważ nie umieją dostosować się do panujących w nich zasad i reguł. Wtrącając do zabawy swoje zasady, a także nie czekając na swoją kolej, bywa oskarżane, że psuje innym dzieciom zabawę.

Dziecko z ADHD, niejednokrotnie bywa etykietowane przez rówieśników. Niejednokrotnie bywa tak, że nadpobudliwemu dziecku rówieśnicy przypisują niepopełnione czyny.

Często biegając po korytarzu potrąca i popycha inne dzieci. Dziecko z ADHD bywa oskarżane o przeszkadzanie, zaczepianie i rozpraszanie innych dzieci na lekcji przez co niejednokrotnie, dzieci te otrzymują uwagę za nieuważanie na zajęciach, co w konsekwencji może skutkować niechęcią do dziecka z ADHD .

Bywa też tak, iż dziecko z ADHD, jest dzieckiem, które chce narzucać swoją wole innym dzieciom. Ma przywódcze cechy charakteru, przez co chce rządzić i decydować o wszystkim.

Chęć dominacji na placu zabaw, konieczność opanowania najwyższej drabinki, pchanie się na zjeżdżalnie powoduje, że dzieci niechętnie bawią się z Nadpobudliwym dzieckiem.
Bywa tez tak, że rodzice dzieci, które uczęszczają z nadpobudliwym dzieckiem do jednej klasy domagają się wręcz usunięcia go ze szkoły, oskarżając go o bardzo zły wpływ na wyniki w nauce oraz zachowanie ich dziecka .

Powyżej zostały przedstawione problemy w kontaktach dziecka z ADHD z rówieśnikami, nie oznacza to jednak, że wszystkie dzieci cierpiące na ADHD nie mają kolegów i przyjaciół.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *